InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Candy Crush: boosters kopen en gratis boosters ontvangen

Candy Crush: boosters kopen en gratis boosters ontvangen

Candy Crush: boosters kopen en gratis boosters ontvangen De game Candy Crush is enorm populair, zo erg zelfs dat duizenden mensen eraan verslaafd zijn geraakt. Dit leidt ertoe dat dagelijks voor meer dan 500 miljoen euro wordt uitgegeven aan het kopen van extra bonussen en levens om in het spel van spelletjesaanbieder King te gebruiken. Het populairst is de spelversie die via Facebook op PC, tablet en smartphone gespeeld kan worden. Via de website van King kun je ook andere spelers uitdagen en om diamanten of echt geld spelen.

Candy Crush boosters

Wat is Candy Crush?

Het spel Candy Crush Saga is sinds april 2012 beschikbaar voor de PC op Facebook. Sinds november 2012 kan de game ook gespeeld worden op de smartphone. Toen spelletjesmaker King het spel uitbracht werd het in één klap populairder dan het tevens zeer verslavende FarmVille. Het spel Candy Crush Saga is een uitgebreidere 'avonturenversie' van het gewone Candy Crush dat al te spelen was op de website van King, waar diverse spellen voor de lol of om echt geld gespeeld kunnen worden.

Door Candy Crush te linken aan Facebook kwamen er diverse spelelementen bij. Zo kun je de scores zien van al je Facebookvrienden en die met elkaar vergelijken. Behaal je een score dan kun je zien hoe goed deze is ten opzichte van de score van al je vrienden. Je kunt hen tevens uitdagen door ze ervan op de hoogte te stellen dat jij een hogere score behaald hebt.

De Facebookversie van Candy Crush biedt echter nog veel meer extra's. Het is nu in één groot avontuur gegoten waarbij je met de trein langs de verschillende levels rijdt. Je komt dan langs vakjes die je gratis een bonus geven. De levels worden ook steeds uitdagender. Zo moet je proberen alle gelatine van je scherm te spelen of ingrediënten voor de snoepjes naar de bodem van je scherm spelen. Mislukt de missie of haal je de minimumscore niet, dan verlies je een leven.

Wat maakt Candy Crush zo verslavend?

King weet wel hoe het de gamer geboeid moet houden. Wanneer je begint met het spelen van Candy Crush dan heb je mogelijkheden te over. Behaal je een keer niet het aantal vereiste punten om door te gaan naar het volgende level dan probeer je het gewoon nog een keer. Echter, je aantal levens raakt snel op. Wil je het vorige level nog een keer spelen omdat je het eerder niet haalde of wil je overal drie sterren behalen, dan zul je ruim een kwartier moeten wachten tot je er weer een leven bijkrijgt. Je kunt daarentegen ook levens kopen. Hiervoor moet je wel echt geld betalen.

Om meer kans te maken een level uit te spelen kun je ook boosters inzetten. Wanneer je een nieuwe booster vrij speelt dan krijg je er een aantal gratis, maar wil je er nog meer dan zul je ook hier voor moeten betalen. Naast éénmalig te gebruiken boosters zijn er ook spreuken te koop. Deze zijn onbeperkt houdbaar. Het kopen van deze boosters doe je in de Yeti Shop door middel van goudstaven.

Prijzen van de boosters

De prijzen voor deze boosters zijn omgerekend als volgt:
BoosterPrijs
Extra zetten 0.89
Extra leven 0.89
Nieuw level unlocken 0.89
Kleurenbom 0.89
Lollyhamer 1.79
Gestreept en verpakt 1.79
Drilvisjes 1.79
Gelukssnoepje 2.69
Kokoswiel 3.59
Levensspreuk 14.99
Tijdbevriezingsspreuk 21.99
Strepenspreuk 35.99
Let op: de prijzen kunnen met de tijd veranderen!

Gratis boosters ontvangen

Bij het unlocken van een nieuwe booster krijg je er soms een aantal gratis om te proberen. Wil je er daarna nog meer gebruik van maken dan zul je ze moeten kopen met echt geld. Facebook biedt wel een manier waarop je een gratis Extra Leven booster kan krijgen. Dit doe je door andere door Facebook aangeboden spellen te proberen zoals bijvoorbeeld Farm Heroes Saga. Ook is het mogelijk om opgespaarde goudstaven in te wisselen voor een booster.

Draaien aan het boosterwiel

Sinds november 2013 kun je zowel in de desktop versie als de smartphone versie van Candy Crush dagelijks een keer aan het boosterwiel draaien. Daarmee kun je een gratis booster verdienen. Je kunt er drilvisjes, een lollyhamer, een kleefhandje, een gelukssnoepje, een kokoswiel, een kleurenbom of een gestreepte en een verpakte mee krijgen. Daarnaast kun je ook de jackpot draaien. Om aan het boosterwiel te kunnen draaien moet je wel verbonden zijn met Facebook.

Desktop versie alternatief voor betaalde game

Heb je je gratis boosters verbruikt en wil je zonder te betalen verder spelen? Dan kun je je altijd nog vermaken met het spelen van de desktop versie van Candy Crush via de website van King. Ook hier worden pogingen gedaan je te verleiden tot het aanschaffen van credits om mee te spelen voor echt geld. Als je hier echt geen zin hebt kun je ook voor de fun spelen om diamanten. Dit is helemaal gratis en geeft toch veel spelplezier.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Verslaafd aan Candy Crush?Verslaafd aan Candy Crush?Speel je ook zo graag Candy Crush op je pc, tablet of iPhone? Geen zorgen, je bent de enige niet! Maar moet je je zorgen…
Candy Crush - Uitleg en HintsCandy Crush - Uitleg en HintsCandy Crush Saga is op dit moment het spel voor op de Iphone, Android en Facebook. Het is gebaseerd op het spelletje Bej…
Candy Crush SagaCandy Crush SagaCandy Crush Saga is een relatief simpel spelletje dat lijkt op het bekende puzzelspel Bejeweled. Maar wat is er nu zo sp…
Het spel Farm Heroes Saga, een puzzelspelletjeDit puzzelspelletje kan je spelen op je mobiel of tablet en kan je koppelen aan Facebook. Via Facebook kan je dit ook op…
Slimme tips voor Facebook-spelletjesSlimme tips voor Facebook-spelletjesWil je tips hoe je gratis meer levens kunt krijgen met Candy Crush of Farm Saga Heroes? Of wil je meer lezen over hoe je…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: M01229, Flickr (CC BY-2.0)
  • Daily Mail - http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2463636/How-women-blow-400-000-day-playing-Candy-Crush-addictive-online-game-ever.html
  • Apps voor Android of Iphone - http://appsvoorandroidofiphone.blogspot.nl/2013/02/candy-crush-saga-review.html
  • King - http://www.king.com
  • Facebook - http://www.facebook.com

Reageer op het artikel "Candy Crush: boosters kopen en gratis boosters ontvangen"

Reactie

Ans, 22-07-2018 21:03 #1
Eerst kreeg je bij jelly crush saga nog div. boosters gratis, nu al een week lang krijg ik ze niet meer.

Infoteur: Dessal
Laatste update: 12-09-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Reacties: 1
Schrijf mee!