De Sims 4 - Open je eigen winkel

Hoe open je een winkel?
Met het "aan het werk" uitbreidingspakket komt er een derde wereld bij die "Magnolia Promenade" heet. Deze wereld is wel wat klein en heeft drie verschillende winkels (die al compleet ingericht en werkend zijn) en één lege kavel. Je kunt de bestaande winkels kopen of kiezen voor de lege kavel. De lege kavel kost 3000 Simoleons, en de bestaande winkels zijn veel duurder omdat ze al compleet ingericht zijn.Een winkel kopen

- Klik op de Esc toets
- Ga naar "beheer werelden"
- Klik op de kavel die je wilt hernoemen
- Kies "verander kavel-type"
- Kies voor "winkelkavel"
Nu kun je in het spel weer via je telefoon of de computer je winkelkavel kiezen en zal je hernoemde kavel nu wel beschikbaar zijn als winkelkavel.
Let op!
Houdt er rekening mee (vooral in het begin wanneer je weinig financiële middelen hebt, dat je om een winkelkavel te kopen je al in het bezit moet zijn van een woonkavel. In de Sims 2 was het mogelijk om een winkel-aan-huis te hebben, waarbij je een winkelgedeelte naast of aan je huis bouwde. Dit kan in de Sims 4 ook, maar je kunt geen winkel bouwen op een woonkavel. Je kunt dan beter je winkelkavel gebruiken om je winkel te bouwen en je huis eraan te bouwen, terwijl je je woonkavel gewoon onbebouwd laat.
Wat kun je verkopen?

- Bakkerij
- Kledingboutique
- Galerij voor schilderijen
- Galerij voor foto's / fotostudio
- Verkoop producten zoals decoraties/meubels, etc.
- Verkoop de meubels/beelden die je tijdens het houtbewerken maakt
Winkel management
Wanneer je je winkel inricht ben je vrij om het in te richten zoals je dit zelf wilt, maar je winkel moet in het bezit zijn van tenminste één winkel-kassa. Je Sim zal echter alles afrekenen met een tablet (Sims gaan mee met de technologie), maar wanneer je winkel geen kassa heeft, zul je niet de optie krijgen om je winkel te openen. Wanneer je je op je winkelkavel bevindt zul je in de balk rechtsonder de knop vinden met de kassa. Deze geeft je verschillende soorten informatie en mogelijke acties om je winkel te managen.Geldstroom
Tijdens het ontwerpen en bouwen van je winkel gebruik je de financiën van je huishouden. Alle verdiensten die gemaakt worden door winkel-verkopen komen in je winkelfondsen terecht. Je kunt geld overmaken tussen deze twee rekeningen om aan geld te komen voor winkelverbeteringen of verbeteringen in je huis.
Bepaal je prijzen
Heb je je winkel ingericht, dan is het tijd om je producten te plaatsen. Om aan je klanten duidelijk te maken wat voor producten er wel en niet te koop zijn kun je producten als "te koop" markeren door erop te klikken en de optie "markeer als te koop" te kiezen. De andere optie is door op de kassa ( die in je winkel staat) te klikken en de "zet te koop" optie te kiezen. Je kunt nu alle producten zien die niet te koop zijn (rood gemarkeerd). Klik de producten die wel te koop zijn aan en ze worden groen gemarkeerd. Je kunt zo ook zien of je alle producten wel correct hebt gemarkeerd. Nu kun je kiezen met hoeveel winst je je producten wilt verkopen door alweer op je kassa te klikken en de optie "bepaal winst" te kiezen. Je kiest nu een percentage. Hoe goedkoper je producten zijn, des te sneller zullen je klanten over gaan tot kopen.
Bevoorrading
Wanneer een product verkocht is kun je deze weer bevoorraden door simpelweg op het verkochte item te klikken en "opnieuw bevoorraden" te kiezen. Wanneer je producten verkoopt die je zelf maakt, kan dit een handige optie zijn omdat het in tijd scheelt. Je hoeft het product immers niet opnieuw te maken. Wanneer je vaardigheid in het maken van de producten hoger is en de kwaliteit van het product hoger is dan dat van het originele item, dan is het beter om het nieuw gemaakte product te plaatsen in plaats van de standaard bevoorrading.
Personeel aannemen
Wanneer je wat meer geld hebt verdiend en je aantal klanten meer wordt, dan kun je besluiten om personeel aan te nemen (weer met behulp van de kassa). Je kunt meestal kiezen uit een aantal Sims die ook verschillende talenten hebben. Kijk hier goed na voordat je iemand aanneemt. Wanneer de Sim komt, geeft hem/haar een taak. Niet alle Sims zullen hun werk goed doen, dus soms zul je ze moeten berispen, of belonen wanneer ze wel hun best doen. Je kunt het uniform bepalen van je werknemer en ze opslag geven of ontslaan wanneer nodig.
Omgaan met klanten
