InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Word een detective/politieman in de Sims 4

Word een detective/politieman in de Sims 4

Word een detective/politieman in de Sims 4 In de Sims 3 kon je voor het eerst met je Sims naar hun werk gaan. Dit werden de actieve carrières genoemd. De eerste uitbreiding van De Sims 4 "Aan het werk" geeft je wederom de kans om uit een drietal actieve beroepen te kiezen. De mate van interactiviteit is ditmaal wat meer uitgebreid dan in de Sims 3. We nemen een kijkje in het beroep van de detective/politie.

Hoe word je politie/detective?

Je kunt het beroep van politie/detective op dezelfde manier kiezen als de andere beroepen, namelijk via de computer of via de balk rechtsonder met het koffersymbool. Wanneer het tijd is voor je Sim om zijn/haar werkdag te beginnen, krijg je de keuze om mee te gaan of om je Sim alleen te gaan. Voordat je Sim aan zijn/haar dag begint, klik op het werksymbool (het koffertje) om te zien wat de vereisten en het beste humeur is om promotie te maken.

Wat zijn je taken?

De eerste paar werkdagen ben je in training om te leren hoe je zaken op moet lossen. Op de eerste dag bezoek je de plaats van de misdaad, op dag twee ga je op patrouille en op de derde dag leer je hoe je een verdachte arresteert en ze ondervraagt. De promoties die komen zijn ook gebaseerd op het aantal zaken die je oplost. Wanneer je je werkdag begint zie je in de linkerbovenhoek een lijst met taken die je moet verrichten. Naarmate je meer taken verricht, wordt het balkje erboven groener. Is de balk compleet groen, dan heb je je taken voor de dag volbracht en maak je meer kans op promotie.
De verschillende taken die je kunt ondernemen zijn:
  • Praten met je baas of collega's
  • Op patrouille gaan
  • Naar een plaats van misdaad gaan
  • Bewijzen verzamelen
  • Verdachte ondervragen
  • Vingerafdrukken nemen
  • Een politiebericht uitsturen
  • Iemand arresteren
  • Getuige ondervragen

Een zaak oplossen

In de training leer je de basis-activiteiten om een zaak op te kunnen lossen. Het op patrouille gaan draagt niet bij aan het oplossen van een zaak, maar is een aparte taak die je kunt doen als je er zin in hebt.

De plaats van misdaad bezoeken

Ga naar de kaart in je kantoor en kies de optie "plaats van misdaad bezoeken". Op de locatie van de misdaad zul je verschillende afbeeldingen op de grond zien waar je foto's van kunt maken of een monster kunt nemen. Je kunt verdachte objecten ook onderzoeken en monsters of foto's nemen. Wanneer een object er ietwat transparant uitziet, betekent dit dat een object is gestolen. Dit kun je ook fotograferen. Neem vingerafdrukken van objecten en ondervraag de ooggetuigen. Wanneer je op de grond klikt op de locatie krijg je de "radar/onderzoek" optie. Deze laat vervolgens dan bewijzen zien in bepaalde dichtbijzijnde ruimtes. Verzamel zoveel mogelijk bewijzen voordat je de locatie verlaat omdat de bewijzen verdwijnen wanneer je de locatie verlaat.

Bewijsmateriaal verwerken en analyseren

Het bewijsmateriaal dat je hebt moet worden verwerkt en geanalyseerd worden. Je kunt aanwijzingen plaatsen op het grote aanwijzingenbord op kantoor. Daarnaast gebruik je de analyse machine om je monsters en vingerafdrukken te analyseren. Omdat een analyse kan mislukken is het goed om zoveel mogelijk vingerafdrukken en monsters te hebben. Via de computer kun je gevonden bewijs bijwerken in de database en in rapporten. Update het aanwijzingenbord vaak om nieuwe aanwijzingen te krijgen voor je zaak.

Arrestatie

Heb je nog niet genoeg aanwijzingen om de zaak op te lossen en/of om iemand te arresteren, dan kun je opnieuw naar de misdaadlocatie gaan om andere aanwijzingen te vinden of ooggetuigen te spreken. Soms kom je ook op een andere locatie terecht. Heb je voldoende aanwijzingen, dan kun je via het aanwijzingenbord een opsporingsbericht plaatsen en vervolgens naar de locatie gaan om de dader te arresteren.

Promotie maken

Voor een promotie moet je uiteindelijk dus zelfstandig zaken gaan oplossen. Belangrijk is dat je elke dag in een goed humeur en het liefst gefocust op je werk verschijnt en alle taken voor die dag afrondt zodat de groene balk vol is. Je kunt via de timer in de balk je werktijd verlengen (eenmalig) zodat je meer tijd hebt om je taken af te ronden. Is je balk al volledig groen, dan heeft later werken niet zoveel zin. Op patrouille gaan en vingerafdrukken/foto's nemen van de aanwezige gevangenen draagt wel bij aan je taken vervullen maar niet aan het oplossen van een zaak, dus uiteindelijk krijg je promotie sneller wanneer je je alleen bezighoudt met het oplossen van zaken.

Promotieniveaus

Het tweede promotieniveau kun je al op de eerste dag behalen wanneer je de taken vervult die je zou moeten doen en als je Sim in een goed humeur is. Je krijgt per promotie ook een aantal objecten die je in je huis kunt gebruiken om je eigen gevangenis thuis te kunnen bouwen (qua uiterlijk dan).

NiveauRankSalarisVereisten promotieBeloning
1Kadet180 p/d Ga met je Sim mee naar het werkGeen
2Officier252 p/dGa naar de plaats van het delict/ga op patrouilleBonus van 160 Simoleons/nieuw uniform
3Korporaal342 p/dOndervraag een verdachte224 Simoleons bonus/objecten voor in je huis
4Detective468 p/dLos een zaak opBonus van 304 Simoleons/objecten voor je huis
5Senior Detective702 p/dLos 2 zaken op416 Simoleons bonus/nieuw uniform/object voor je huis
6Sergeant828 p/dLos 3 zaken op624 Simoleons bonus/ nieuwe objecten voor je huis
7Lieutenant1107 p/dLos 4 zaken opBonus van 736 Simoleons/objecten voor je huis
8Captain1200 p/dLos 5 zaken opBonus van 984Simoleons/objecten voor je huis
9Kolonel1640 p/dLos 6 zaken opBonus van 1200 Simoleons/objecten voor je huis
10Chief/Chef2120 p/dGa aan het werkBonus van 1640 Simoleons/nieuw uniform/objecten voor je huis
Gerelateerde artikelen
PC game The Sims 3PC game The Sims 3De Sims 3 is in 2009 uitgekomen. Bij dit spel zijn vele uitbreidingen beschikbaar, waardoor de Sims 3 leuker wordt om te…
De Sims 3 dierenleven – een kat als huisdierDe Sims 3 dierenleven – een kat als huisdierFans van de Sims 2 serie hoopten al dat deze uitbreiding van “dierenleven” ook in de Sims 3 zou komen. Met deze uitbreid…
De sims 3 - bovennatuurlijke alchemistDe sims 3 - bovennatuurlijke alchemistIn de expansie “Bovennatuurlijk” krijg je te maken met bovennatuurlijke wezens met hun eigen kunnen en kennen. Bij deze…
The Sims abracadabra: tips en trucs om sims te laten toverenThe Sims is al weer een ‘oud’ computerspel. Immers er ligt al tijden een opvolger van deze populaire game is de winkel o…
Bronnen en referenties
  • www.desims4.nl

Reageer op het artikel "Word een detective/politieman in de Sims 4"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 02-06-2016
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!