InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > De voordelen van een Sony PlayStation Plus Abonnement

De voordelen van een Sony PlayStation Plus Abonnement

De voordelen van een Sony PlayStation Plus Abonnement Ben je een fanatieke gamer op de Playstation dan biedt een Sony PlayStation Plus Abonnement veel voordelen. Met dit abonnement krijg je toegang tot veel gratis games, kun je gratis demo's en bèta's spelen en kun je zelfs deelnemen aan speciale PS Plus-toernooien waarmee echter geldprijzen te verdienen zijn. Abonnementen zijn beschikbaar voor 30, 90 en 365 dagen en zijn verkrijgbaar in diverse winkels en online. Let er wel op dat de abonnementen land-gebonden zijn. Heb je een Nederlandse PSN Account dan kun je hieraan alleen een Nederlands Sony PlayStation Plus Abonnement koppelen.

Sony PlayStation Plus Abonnement

Het Sony PlayStation Plus Abonnement

Wie veel games speelt op de Playstation kan zijn ervaring een boost geven met een Sony PlayStation Plus Abonnement. Het gaat om een upgrade van je Playstation Network Account en is geschikt voor de PlayStation 3, 4 en PS Vita. Met dit abonnement kun 90 of 365 dagen lang online spelen, heb je toegang tot 60 gratis games uit verschillende genres en ontvang je grote kortingen in de Playstation Store. Een ander voordeel is dat je je voortgang in alle games die je speelt online kunt opslaan. Speel je bij vrienden thuis op een andere console dan kun je inloggen op je account en gewoon verder gaan waar je thuis gebleven was. Je krijgt 10 GB opslagruimte in de cloud.

Als abonnementhouder heb je ook een stem in welke games gratis beschikbaar komen. Periodiek verschijnt er in je account een lijst met nieuwe spellen uit alle mogelijk genres. Je kunt dan je stem uitbrengen op je favoriete game en wellicht speel je deze game van binnenkort gratis. Heb je interesse in een game maar weet je nog niet helemaal zeker of je deze wilt kopen, dan kan het Sony PlayStation Plus Abonnement ook uitkomst bieden. Het biedt je namelijk toegang tot diverse demo's en bèta's. Zo kun je een van de eerste zijn die een nieuwe game speelt. Heb je vrienden die ook een Sony PlayStation Plus Abonnement hebben dan is het mogelijk om samen online te gamen, ook als maar één van jullie de betreffende game in bezit heeft. Ook is het mogelijk om deel te nemen aan speciale online PS Plus-toernooien waarmee echte geldprijzen te winnen zijn. Zo werd er in 2016 bijvoorbeeld een NBA 2K16 toernooi georganiseerd waarbij voor de winnaar 1.000 klaar ligt.

Heb je een Playstation 4 dan kun in de speciale PlayStation Plus Hub op je beginscherm alle nieuwtjes omtrent Playstation Plus volgen.

Voordelen samengevat
  • Jaarlijks gratis toegang tot 60 games
  • Inbreng in welke games gratis beschikbaar komen
  • Korting in de Playstation Store
  • Gratis spelen van demo's en bèta's
  • Online opslaan van je voortgang in alle games
  • Online samenspelen met je vrienden
  • Deelname aan PS-Plus-toernooien

Lijst van gratis games

Playstation probeert in het assortiment van gratis games voor ieder wat wils te stoppen. Enkele voorbeelden van games die in 2016 gratis werden aangeboden aan abonnementshouders zijn:
  • Dead Star
  • Furi
  • Gone Home
  • Journey
  • Lords of the Fallen
  • NBA 2K16
  • Rebel Galaxy
  • Saint Row Gat out of Hell
  • Table Top Racing World Tour
  • Tricky Towers
  • Tropico 5
  • Zombi

Activeren van je product

Heb je online of in de winkel een Sony PlayStation Plus Abonnement aangeschaft dan moet je de volgende stappen volgen om deze te activeren:
  1. Log in op je Sony Entertainment Network-account of maak een nieuwe aan
  2. Ga naar de Playstation Store
  3. Kies voor je optie 'Code inlossen' (bij de PS Vita ga je hiervoor eerst naar het optiepictogram)
  4. Toets de vouchercode in en selecteer 'Doorgaan'
  5. Volg de verdere instructies op je scherm

Abonnementen zijn land-gebonden

Kies je voor een Sony PlayStation Plus Abonnement dan is het belangrijk om te weten dat de abonnementen land-gebonden zijn. Je moet dus specifiek voor een Nederlands abonnement kiezen en dit is dan alleen geschikt voor Nederlandse PSN Accounts. Heb je een Belgisch PSN Account dan moet je hierbij ook een Belgisch abonnement nemen. Wanneer je een abonnement aanschaft in een Nederlandse winkel dan worden hier alleen Nederlandse abonnementen verkocht maar online moet je even opletten dat je wel voor de juiste optie kiest.

Hoeveel kost een Sony PlayStation Plus Abonnement?

Je kunt een Sony PlayStation Plus Abonnement nemen voor 90 of 365 dagen. Voor een abonnement van 90 dagen betaal je 20,99 en een abonnement voor 365 dagen kost 49,99 (prijzen van 2016). Via de website van Playstation zelf zijn ook abonnementen voor één maand beschikbaar. In de zomer van 2016 zijn er korte tijd leveringsproblemen geweest waardoor gamers drie tot vier weken op de levering van hun product moesten wachten. In augustus 2016 waren deze problemen verholpen.
Gerelateerde artikelen
PlayStation 4, wat zijn de mogelijkheden?PlayStation 4, wat zijn de mogelijkheden?De PlayStation 5 is in aantocht, maar wanneer de opvolger van de PlayStation 4 op de markt komt is op dit moment (mei 20…
Informatie: Playstation portableDeze handheld staat bekend als de allereerste draagbare spelcomputer van Sony. Er zijn al vele versies van de PSP op de…
Gratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCGratis Playstation (PS3) games downloaden en spelen op de PCHet kan allemaal. Gratis Playstation, waaronder PS3 games, op de PC downloaden en spelen. Met een Playstation emulator k…
Playstation TV: Stream PS4-games, series en films naar je tvPlaystation TV: Stream PS4-games, series en films naar je tvVanaf 14 november 2014 is de PlayStation TV te koop in de winkels. Met dit handige apparaat kun je alle compatibele game…
Aankondiging van de Playstation Vita TvOp 8 september 2013 kondigde Sony een opvallend nieuw systeem aan wat aansluit op de minder succesvolle portable spelcom…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: StockSnap / Pixabay
  • https://www.playstation.com/nl-nl/explore/playstation-plus/features-and-benefits/
  • https://www.youtube.com/channel/UCg_JwOXFtu3iEtbr4ttXm9g
  • https://www.bol.com/nl/p/nederlands-sony-playstation-plus-abonnement-365-dagen-nederland-ps4-ps3-ps-vita-psn/1004004012373408/

Reageer op het artikel "De voordelen van een Sony PlayStation Plus Abonnement"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 27-08-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!