InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Minecraft: Hoe overleef je de eerste nacht?

Minecraft: Hoe overleef je de eerste nacht?

Minecraft: Hoe overleef je de eerste nacht? Minecraft is een ontzettend geliefde en populaire game. In de wereld van Minecraft kun je alles bouwen wat je maar wilt. Maar… dan moet je wel de eerste nacht zien te overleven. Hoe overleef je de eerste nacht in Minecraft? Hier zijn verschillende tips voor. Maak bijvoorbeeld een bed of kies voor een veilige schuilplaats.

Minecraft

Minecraft is een spel dat werkt met ‘blokken’. Je kunt hier alles mee bouwen wat je maar wilt. Wanneer je in Survival-mode speelt, zal je te maken krijgen met allerlei vijanden die je willen doden. Deze komen doorgaans alleen ’s nachts of op donkere plekken tevoorschijn. Als je een nieuwe Minecraft-wereld begint, zul je de eerste nacht dus veilig moeten zijn van dit gespuis. Hoe doe je dit?

Eerste nacht overleven

Er zijn verschillende manieren om de eerste nacht te overleven. Het is belangrijk de eerste nachten in Minecraft redelijk op afstand te blijven van de zombies, creepers, spiders en andere vijanden. Je hebt nog geen armor of goede wapens en je hebt ook nog geen spullen in je inventory die je kunt gebruiken. In Minecraft kun je in verschillende omgevingen terecht komen en hoe je de eerste nacht overleeft is afhankelijk van de spullen die jij in de buurt hebt.

Bouw een bed

De makkelijkste manier om de eerste nacht te overleven is door een bed te bouwen. Zodra het donker is slaap je in je bed en sla je de nacht – en dus ook de vijanden over.

Hoe doe je dit?

Om een bed te maken heb je houten planken en wol nodig. Het is mogelijk dat je zowel hout als wol gemakkelijk in de buurt kunt vinden. Hout haal je uit de bomen (sla hier tegenaan door je muis vast te houden) en planken maak je van dit hout door op ‘e’ te drukken en de houtblokken in crafting te zetten.
Schapen kun je scheren, maar daar heb je ijzer voor nodig en dat kan lastig zijn de eerste nacht. Je kunt de schapen echter ook doden en hun wol gebruiken. Je hebt minstens drie stukken wol nodig voor een bed.
Maak nu een crafting bench door vier planken te plaatsen bij je crafting space. Deze kun je nu op een willekeurige plek zetten. Klik vervolgens rechts op de crafting bench. Je hebt nu negen stukken om iets in te maken. Een bed maak je door op de onderste rij planken te plaatsen en de rij erboven. Je hebt nu een bed waar je in kan slapen!

Bouw een schuilplaats

Een andere manier om de eerste nacht te overleven in Minecraft is door een schuilplaats te bouwen waar je veilig bent van de monsters. Dit kun je op verschillende manieren doen, afhankelijk van de omgeving waar je terecht komt. Bijvoorbeeld:

  • Bouw een klein, simpel huisje van houten planken. Vergeet hierbij het dak niet.
  • Maak een grot in een berg en sluit de ingang af met bijvoorbeeld dirt.
  • Graaf een gat in de grond en blokkeer de het gat boven je met bijvoorbeeld dirt. Let hier wel op dat er lava onder de grond kan zitten en dus ook direct onder jou.

In plaats van wachten tot de nacht voorbij is, kun je eventueel ook gaan graven en zoeken naar belangrijke stenen en mineralen die later kan gebruiken. Let er wel op dat je alles goed verlicht tijdens het

Kun je vechten met de vijanden?

Vechten met de vijanden is absoluut mogelijk, maar de eerste nacht is dit nog niet verstandig. Je kunt je dan echt beter gedeisd houden tot je wat beter beschermd bent.

Wat moet je zeker hebben de eerste nacht?

Het is raadzaam om een aantal spullen te verzamelen wanneer je de eerste nacht door wil komen. Ook voor de nachten die volgen kan dit absoluut helpen om de vijanden op afstand te houden. Probeer de volgende lijst aan te houden wanneer je spullen bij elkaar zoekt:
  • Sword
  • Pickaxe
  • Shovel
  • Torches (Zorg voor voldoende verlichting in de omgeving, zodat er minder vijanden spawnen.
  • Wood
  • Coal

Vergeet ook zeker niet voldoende eten bij je hebt. Wanneer je ook maar een beetje honger hebt, zullen je hartjes niet omhoog gaan nadat je die verliest. Hierdoor is de kans groter dat je eerder dood gaat.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat is Minecraft?Wat is Minecraft?Kinderen en volwassenen kunnen urenlang de game Minecraft spelen. Wat is Minecraft? Wie heeft het spel Minecraft bedacht…
Minecraft van Microsoft, nu ook voor op schoolMinecraft van Microsoft, nu ook voor op schoolMinecraft is een sandboxspel uit 2011, dat sinds die tijd ongekend populair is. In deze kubistische wereld kan gespeeld…
Minecraft: het populaire spelMinecraft: het populaire spelMinecraft, het verslavende spel waarin iedereen volledige werelden kan aanmaken, heeft net de kaap van één miljoen verko…
5 tips om beter te bouwen in Minecraft5 tips om beter te bouwen in MinecraftMinecraft is een spel waarin je alles kunt bouwen wat je wilt. Gebruik je fantasie en maak de mooiste bouwwerken. Wannee…
Minecraft 1.8 Seeds: Mega Taiga seedsMinecraft 1.8 Seeds: Mega Taiga seedsWil jij graag Minecraft spelen in een bijzondere omgeving? Dan is het wellicht leuk om je wereld te beginnen in - of in…

Reageer op het artikel "Minecraft: Hoe overleef je de eerste nacht?"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 11-12-2014
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Minecraft
Schrijf mee!