InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Pokémon GO: wat zijn de grote eieren op gyms?

Pokémon GO: wat zijn de grote eieren op gyms?

Pokémon GO: wat zijn de grote eieren op gyms? In Pokémon GO verschijnen regelmatig grote gekleurde eieren op gyms. Dit zijn Raid Eggs. Deze geven aan dat een Raid Battle op het punt van beginnen staat. Een timer geeft aan wanneer de Raid Battle begint. Je kunt dan met meerdere trainers tegelijk proberen om een zeer sterke Pokémon te verslaan. Lukt dit dan maak je kans op verschillende speciale items waaronder Golden Razz Berries en krijg je de kans om de Pokémon in kwestie te vangen en toe te voegen aan je Pokédex. Er zijn drie type Raid Eggs in verschillende kleuren: Normal, Rare en Legendary.

Eieren op gyms

Grote eieren op gyms in Pokémon GO

Heb je in de begintijd fanatiek Pokémon GO gespeeld en kom je na een periode van inactiviteit weer terug dan zullen je een hoop veranderingen opvallen. Een van de veranderingen ten opzichte van het spel in de begintijd is dat je op sommige gyms nu grote gekleurde eieren kunt aantreffen. Terwijl je aan het spelen bent kun je soms een soort donderslag waarnemen waarna een groot ei op een gym verschijnt met daarbij een timer die de tijd aftelt. Dit is een teken dat een Raid Battle op het punt van beginnen staat.

Raid Battles

Bij een Raid Battle is het doel om een hele sterke Pokémon te verslaan. Dit kan niet alleen, je hebt er hulp van andere trainers bij nodig. Lukt het je om de Raid Boss te verslaan dan ontvang je speciale items zoals bijvoorbeeld Rare Candy en Golden Razz Berries en krijg je de kans om de Pokémon in kwestie te vangen en toe te voegen aan je Pokédex. Raid Battles hebben vijf moeilijkheidsgradaties. Hoe hoger de gradatie, des te sterker is de Pokémon die je moet verslaan.

Om deel te kunnen nemen aan een Raid Battle heb je een Raid Pass nodig. Deze kun je dagelijks krijgen in de verschillende gyms. Een gewone Raid Pass krijg je door de Photo Disc van een gym te draaien. Hiervan kun je er slechts één in bezit hebben. Wil je meerdere passen in bezit hebben dan kun je een Premium Raid Pass kopen in de shop. Met een EX Raid Pass kun je deelnemen aan een EX Raid. Dit is een zeer exclusieve raid waarmee je zeer zeldzame Pokémon kunt vangen. Voor een EX Raid moet je uitgenodigd worden. Een uitnodiging voor een EX Raid ontvang je ruim van te voren zodat je met meerdere mensen het gevecht kunt coördineren.

Verschillende soorten Raid Eggs

Er zijn drie type Raid Eggs in verschillende kleuren: Normal (roze), Rare (goud) en Legendary (zilver). Aan de kleur van de Raid Egg kun je zien wat voor soort Raid Boss zich in de gym ophoudt. Je kunt nog niet zien welke Pokémon exact uit het ei komt. Wel zijn er lijsten beschikbaar van welke Pokémon aangetroffen kunnen worden bij welk level (tier) Raid Battle. In december 2017 gaat het om de volgende Pokémon:
  • Tier 1 (Normal): Ivysaur, Charmeleon, Wartortle, Metapod
  • Tier 2 (Normal): Cloyster, Tentacruel, Sandslash, Magneton, Marowak
  • Tier 3 (Rare): Machamp, Alakazam, Omastar, Gengar, Scyther, Ninetales, Porygon
  • Tier 4 (Rare): Tyranitar, Snorlax, Golem, Lapras, Poliwrath, Nidoking, Nidoqueen
  • Tier 5 (Legendary): Mewto, Ho-Oh, Lugei, Entei, Raikou, Zapdos, Moltres, Celebi, Mew, Articuno, Suicune

Spelregels van de gyms

De gyms kennen een aantal spelregels die verschillen ten opzicht van de oude gyms zoals deze er in de begintijd waren. Sinds de grote update juni 2017 gelden de volgende regels (voor het laatst bijgewerkt in december 2017):
  • Er kunnen nog maar maximaal zes Pokémon in één gym geplaatst worden.
  • Van elke soort mag er maar één Pokémon in de gym zitten, dus niet langer bijvoorbeeld meerdere Snorlax en Gyrados.
  • Je verdient pas muntjes nadat je minimaal een uur in een gym zit en dus niet meer meteen. De muntjes worden automatisch toegevoegd nadat je uit de gym gegooid bent.
  • De gezondheid van de Pokémon in de gym neemt niet alleen af door gevechten maar ook automatisch. De gezondheid kan een boost gegeven worden door berries te voeren. Pokémon blijven zo niet oneindig lang in gyms op afgelegen plekken staan.
  • Je verdient gym badges door je verdiensten voor een gym te bewijzen, door Pokémon in de gym te zetten en door Pokémon berries te voeren.
  • Gyms functioneren ook als Pokéstops. Je moet dan eerst op de Photo Disc rechts onderin klikken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Overzicht van RAID-LevelsOverzicht van RAID-LevelsAls je denkt dat RAID alleen maar iets voor servers is, dan heb je het mis. RAID wordt steeds makkelijker en de voordele…
De kracht van RAID (Installatiehulp)Supersnel of superveilig met meerdere harddisks! Raakt u soms ook zo gefrustreerd van uw harde schijf? Hij is te langzaa…
Pokémon GO: eieren uitbroeden en veel voorkomende problemenPokémon GO: eieren uitbroeden en veel voorkomende problemenIn Pokémon GO krijg je niet alleen nieuwe Pokémon door deze te vangen maar ook door het in een incubator uitbroeden van…
Pokémon Go: waar vind je zeldzame Pokémon?Pokémon Go: waar vind je zeldzame Pokémon?In Pokémon Go kom je meestal wel dezelfde type Pokémon tegen. Zo is de Rattata en de Pidgey niet zo moeilijk om te vinde…
Articuno in Pokémon GOnieuws uitgelichtArticuno in Pokémon GOSinds de release van de app Pokémon GO nemen wereldwijd miljoenen spelers de slogan 'Gotta catch' em all' wel heel lette…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Stux, Pixabay
  • https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us/articles/115009004747-Raid-Battles
  • https://www.iculture.nl/nieuws/pokemon-go-gyms-vernieuwd/
  • https://rankedboost.com/pokemon-go/raid-boss-egg-list/

Reageer op het artikel "Pokémon GO: wat zijn de grote eieren op gyms?"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 22-12-2017
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Pokémon GO
Schrijf mee!