InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Pokémon GO: het evolueren van Wurmple

Pokémon GO: het evolueren van Wurmple

Pokémon GO: het evolueren van Wurmple In december 2017 is een deel van de Gen 3-Pokémon uitgebracht door Niantic. Een van de nieuwe Pokémon die hierin te vangen is is Wurmple. Deze bug-type Pokémon heeft twee evoluties: Cascoon en Silcoon. Voor beide is twaalf candy nodig. Als trainer kun je echter niet beïnvloeden in welke Pokémon je Wurmple evolueert. Hier is niet zoals bij bijvoorbeeld Eevee uit Gen 1 een truc voor. Ook heeft het niets te maken met het geslacht of de tijd van de dag. Cascoon en Silcoon kunnen voor vijftig candy zelf weer geëvolueerd worden in Dustox en Beautifly.

Wurmple in Pokémon GO

December 2017 release van Gen 3-Pokémon

In december 2017 zijn door Pokémon GO-ontwikkelaar Niantic de Gen 3 Pokémon uitgebracht. Fanatieke trainers kunnen weer naar hartenlust aan de slag want er zijn maar liefst 75 nieuwe Pokémon om te vangen en evolueren. De jacht is geopend op onder meer Treecko, Marshtomp, Blaziken, Shuppet en Luvdisc. Enkele van deze wezens kun je nu ook krijgen uit eieren. Zo kunnen Ralts, Slakoth en Feebas tevoren komen uit een 10km ei. Bij Raid Battles kun je ook enkele nieuwe Gen 3-Pokémon tegenkomen. Zo is Groudon te vinden bij Tier 5-battles en Absol bij Tier 4-battles. Met de release van december 2017 zijn nog niet alle Gen 3-Pokémon vrijgegeven. Er zijn in totaal nog 59 achter de hand gehouden door Niantic, waaronder Nincada, Masquerain, Torkoal, Jirachi en Chimecho.

In Gen 3 zitten geen evoluties van Pokémon uit Gen 1 en 2. Wel zijn er twee nieuwe baby-types bijgekomen. Zo is Azurill het baby-type van Marill en Wynaut die van Wobuffet. Pokémon uit Gen 3 die je wilt blijven vangen omdat ze evoluties in Gen 4 hebben waarvoor je veel candy nodig hebt zijn Ralts, Kirlia, Nosepass, Roselia, Duskull, Duskclops en Snorut. Baby-types van Gen 3-Pokémon die in Gen 4 zitten zijn Budew (van Roselia) en Chingling (van Chimecho).

#265 Wurmple

Wurmple / Bron: Kasadera, Flickr (CC BY-2.0)Wurmple / Bron: Kasadera, Flickr (CC BY-2.0)
Een van de Gen 3-Pokémon die trainers voor een nieuwe uitdaging stelt is Wurmple (#265). Deze bug-type zal velen doen denken aan Weedle en Caterpie, twee van de meest voorkomende bugs uit Gen 1 en tevens een Pokémon die twee maal kan evolueren en waarvoor weinig candy nodig is. Het bijzondere aan Wurmple is echter dat hij in twee verschillende Pokémon kan evolueren: Cascoon en Silcoon. Waar Cascoon een roze gloed heeft is Silcoon meer grijs. Verder lijken ze heel veel op elkaar. Zij hebben beide ook weer hun eigen tweede evolutie: Dustox en Beautifly. Ook hier is een gelijkenis te zien met Weedle en Caterpie want bij beide is de eerst evolutie een soort cocon en de tweede evolutie een soort vlinder.

Hoe evolueer je Wurmple in Cascoon of Silcoon?

Als je je hele Pokédex wilt vullen maakt het de eerste keer dat je een Wurmple evolueert natuurlijk niet uit of je een Cascoon of een Silcoon krijgt. Bij de tweede keer zou het echter wel fijn zijn wanneer je de evolutie zou kunnen beïnvloeden. Bekend is bijvoorbeeld de truc om je Eevee een bijnaam te geven om zo invloed uit te oefenen op de kans dat je een Umbreon, Espeon, Vaporeon, Flareon of Jolteon krijgt. Om te weten of je Tyrogue zal veranderen in een Hitmonlee, Hitmonchan of Hitmontop is het belangrijk te kijken naar de eigenschappen aanval en verdediging.

Helaas bestaat er voor Wurmple geen truc om de evolutie in een van de twee nieuwe Pokémon te beïnvloeden: de evoluties zijn volkomen willekeurig. Het heeft ook niets met bijvoorbeeld geslacht of tijd van de dag te maken. Wel is het zo dat een Cascoon vervolgens altijd evolueert in een Dustox en een Silcoon altijd in een Beautifly. Op Pokémon GO-fora wordt wel gespeculeerd dat de evolutie bepaald wordt door de personality value van Wurmple, zoals dit ook in oudere Pokémon-spellen voor bijvoorbeeld de Nintendo DS het geval was. Dit lijkt plausibel, maar in de Pokémon GO-app is de personality value echter niet zichtbaar waardoor je hier als trainer niet effectief iets mee kunt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Stux, Pixabay (bewerkt)
  • https://www.imore.com/pokemon-go-gen-3
  • https://pokemondb.net/evolution
  • https://rankedboost.com/pokemon-go/gen-3-evolution/
  • Afbeelding bron 1: Kasadera, Flickr (CC BY-2.0)

Reageer op het artikel "Pokémon GO: het evolueren van Wurmple"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 03-01-2018
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Pokémon GO
Schrijf mee!