InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > 5 tips om beter te bouwen in Minecraft

5 tips om beter te bouwen in Minecraft

5 tips om beter te bouwen in Minecraft Minecraft is een spel waarin je alles kunt bouwen wat je wilt. Gebruik je fantasie en maak de mooiste bouwwerken. Wanneer je echt goed wilt worden in het bouwen in Minecraft, zijn er enkele zaken waar je rekening mee kunt houden. Om je een handje te helpen, zijn er vijf tips om beter te bouwen in Minecraft. Zo kun jij mensen versteld laten staan met je bouwvaardigheden.

Wat is Minecraft?

Minecraft is een spel waarbij gewerkt wordt met blokken. Met deze blokken kun je alles bouwen wat je wilt. Dit kan in de speciale creative mode, waarbij je onbeperkte toegang hebt tot alle soorten blokken. Het kan ook in survival, waarbij je juist alle spullen zelf moet verzamelen, bijvoorbeeld door in de grond te graven. Bij het bouwen gelden geen regels, dus je kunt maken wat je wilt. En natuurlijk wil je dat je bouwwerken er prachtig uit zien. Hoe doe je dit? Er zijn verschillende tips die je kunnen helpen om beter te bouwen in Minecraft.

Gebruik een voorbeeld

Wanneer je iets wilt bouwen in Minecraft, is het raadzaam om een voorbeeld te zoeken. Denk hierbij aan foto’s van gebouwen die je mooi vindt of afbeeldingen van bouwwerken van anderen. Je hoeft het voorbeeld uiteraard niet volledig te volgen, je kunt het als een richtlijn gebruiken om iets moois te maken. Een afbeelding van het bouwwerk dat je wil maken, maakt het wel iets gemakkelijker voor je om te weten wat je moet doen en hoe het met de verhoudingen zit. Behalve foto’s kun je ook kijken op YouTube of Twitch hoe andere mensen bouwen. Ook hier kun je ontzettend veel van leren.

Materialen die je gebruikt

Bedenk goed wat voor een materiaal je wilt gebruiken voor je bouwwerk. Je kunt met verschillende materialen werken. Er zijn diverse steen- en houtsoorten, maar je kunt ook gebruik maken van klei of gekleurd wol. Zelfs pompoenen en sneeuw kunnen gebuikt worden voor het bouwen. Kijk welke combinaties mooi bij elkaar passen. Belangrijk is trouwens wel dat je niet te veel verschillende materialen gebruikt. Het kan da namelijk te druk en chaotisch worden en dat is niet direct positief voor je gebouwen.

Let op details!

Details zijn heel belangrijk in Minecraft. Zorg dat een muur niet alleen maar recht is, maar voeg details toe zoals ramen of versieringen. Je kunt ook details toevoegen zoals bloemen, bomen en hekken. Je kunt ook met patronen werken. Meer details zorgt voor een realistisch beeld. Let wel op dat je niet te veel details gebruikt in je Minecraft gebouwen. Als je nog een beginner bent moet je hier al zeker niet mee overdrijven. Simpele gebouwen kunnen ook al heel mooi zijn.

Blijf oefenen!

Niemand is in het begin goed in bouwen. Het is allemaal even wennen als je net begint met Minecraft. Blijf daarom oefenen, en kijk kritisch naar de dinge die je bouwt. Misschien kun je advies vragen aan andere spelers, bijvoorbeeld op een forum. Leer jezelf ontwikkelen en verbeter jezelf.

Wees niet bang voor fouten

Wees niet bang om fouten te maken. Je kunt een blok altijd weer weghalen als het toch niet zo mooi is. Leer van de fouten die je maakt en probeer gewoon eens iets nieuws. Door nieuwe dingen te proberen, kun je een nieuwe bouwstijl ontwikkelen die juist heel mooi én uniek is. En trouwens, het is jouw fantasiewereld, dus er bestaan geen fouten. Je kunt maken wat je wilt, zoals je het wilt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "5 tips om beter te bouwen in Minecraft"

Reactie

Yael, 26-01-2017 17:59 #1
Echt goeie tips, bouw nu al beter en mooier.

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 07-02-2015
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Special: Minecraft
Reacties: 1
Schrijf mee!