InfoNu.nl > Electronica > Spellen en consoles > Wii Sports Resort: De ideale salespitch voor Wii Motion Plus

Wii Sports Resort: De ideale salespitch voor Wii Motion Plus

Wii Sports Resort: De ideale salespitch voor Wii Motion Plus Met de komst van de Wii Motion Plus is het tijd voor revanche voor de soms gebrekkige gameplay van de WiiMote in het verleden. Deze gadget wordt meteen heel goed ingezet bij Wii Sport 2: Wii Sports Resort. Het resultaat is een hele nieuwe en verbeterde game beleving. Wii Sports Resort is de ultieme salespitch voor de Wii Motion Plus bediening. "Wii Sports Resort voor de Nintendo Wii vliegt de deur uit. Wat is Wii Sports Resort en wat maakt de Wii Motion Plus controller nou zo bijzonder? In dit artikel gaan we in op alles wat je moet weten van dit nieuwe spel voor de Wii. Wat zijn de voor- en nadelen van de game? Wat maakt de game beleving zo uniek? En last but not least: Wat moet al dit spelplezier kosten?

Wat heeft Wii Sports Resort te bieden?

Er zijn 12 verschillende minigames, waarin jij je samen met je vrienden lekker buiten kunt uitleven op het strand. Doordat een aantal van de games verschillende game modes kennen zijn er in totaal zo'n 20 verschillende spelletjes, die je kunt spelen. Dit maakt Wii Sports Resort een stuk meer gevarieerd dan zijn voorganger.

Het merendeel van de minigames in het Resort is gloednieuw, met slechts twee (bowlen en golf) spellen, die verbeterde versies zijn van de Wii Sports uitvoering. Van de nieuwe activiteiten is boogschieten echt superleuk. Ook tafeltennis is een grote aanwinst in het spellen pakket. Het is niet gemakkelijk om het goed te doen; zeker net zo moeilijk als in het echt!

De gameplay is fantastisch dankzij de nieuwe accessoire voor de Wii; de Wii Motion Plus. Dit is een add-on voor de WiiMote, die je onderaan de controller bevestigt. De Wii Motion Plus zorgt voor een heel afwisselende en diepgaande spelervaring. Met de Wii Motion Plus add-on wordt wat je doet echt direct vertaald naar de realiteit op het scherm. Je kunt veel tactischer te werk gaan, waardoor je je ook veel beter kunt oefenen in technieken. Dit zorgt voor een enorme ontwikkeling voor wat betreft hoe levensecht de ervaring van het spelen aanvoelt. Eigenlijk wordt de belofte van Nintendo destijds nu pas waargemaakt en eerlijk is eerlijk: De combinatie van deze game als salespitch voor de Wii Motion Plus is een prima idee.

Wat maakt Wii Sports Resort tot een hit?

De voordelen van deze nieuwe game zijn heel eenvoudig op te sommen:
  • Een excellente besturing dankzij de nieuwe Wii Motion Plus; de add-on voor de WiiMote
  • Heel veel leuke, soms moeilijke maar altijd afwisselende mini-games
  • Erg goed geschikt voor gezellig samen gamen
  • Spelplezier voor alle leeftijden

Zijn er ook nadelen misschien?

In de verpakking vind je één Wii Motion Plus inclusief; zo kun je met één afstandsbediening met een paar vrienden samen spelen. Wil je met meerderen goed kunnen spelen, heb je dus extra add-ons voor de controller nodig. Dit lijkt een beetje oneerlijk van Nintendo. Het duurt echter niet lang voor je overtuigd bent van de waarde van deze accessoire. Je zult er waarschijnlijk snel meer willen hebben.

De Wii Motion Plus geeft zelfs de meest simpele spellen in Wii Sports Resort een complex niveau van gevoeligheid. Je bent verslaafd, zodra je de nieuwe controller in je handen krijgt. Als je eenmaal hebt genoten van dit spel en de Wii Motion Plus ervaring is de weg terug naar andere spellen een no-go. En dat is misschien wel het grootste nadeel: Zijn de oude spellen, die met de oude controller worden bediend, straks nog wel leuk?

Wat kost Wii Sports Resort?

De adviesprijs van deze nieuwe game hit is 49,95 EUR. Om er met meerderen van te kunnen genieten kun je extra Wii Motion Plus add-ons nodig hebben voor je Wii. De adviesprijs voor deze accessoire, die onderaan de WiiMote moet worden bevestigd is 19,99 EUR.
Gerelateerde artikelen
Wii Motion PlusDe Wii Motion Plus is een speciale adapter die je in de controller van je Wii kunt stoppen. De bewegingen die je dan met…
Koop ik een Xbox, Wii of Playstation voor mijn kind?Koop ik een Xbox, Wii of Playstation voor mijn kind?Wanneer je een game-console wilt kopen voor je kind, dan is het belangrijk om zorgvuldig na te gaan welke game-console b…
De verschillende versies van de Nintendo 3DSDe verschillende versies van de Nintendo 3DSIn 2004 bracht Nintendo haar bekendste en populairste console uit; de Nintendo DS. Deze handheld werd meer dan 150 miljo…
De geschiedenis van consoles: derde en vierde generatieIn de tijd dat de consoles van de derde en vierde generatie uitkwamen domineerde Nintendo de internationale markt van co…
Bronnen en referenties
  • De Telegraaf- 11-08-2009
  • Gamespot- Wii Sports Resort review
  • IGN: Wii Sports Resort review

Reageer op het artikel "Wii Sports Resort: De ideale salespitch voor Wii Motion Plus"

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 17-02-2012
Rubriek: Electronica
Subrubriek: Spellen en consoles
Schrijf mee!